
Ihmisen kohtaaminen on asiakaspalvelun suola
08.10.2020
Nivoksen asiakaspalvelu auttaa ja neuvoo niin isoissa kuin pienissäkin asioissa. Puhelimen soidessa ihminen kohtaa aina ihmisen. Laskut, sopimukset, muutot tai muut asiakasta askarruttavat asiat hoituvat joutuisasti asiakaspalvelumme ammattilaisilta. Yhteistyökumppaniltamme ei jää sormi suuhun kiperässäkään tilanteessa.
Tommi Paananen on yksi yhteistyökumppanimme Call Wavesin asiakaspalvelun ammattilaisista. Paananen vastaa Nivoksen sähkö- ja vesiasiakkaiden puheluihin ja sähköposteihin. Kuudessa vuodessa hän on oppinut tuntemaan Nivoksen palvelut kuin omat taskunsa.
”Parasta työssä on ihmisten kohtaaminen ja työn vaihtelevuus. Koskaan ei tule kahta samanlaista tapausta peräkkäin. Joka päivä tapahtuu myös jotain erikoisempaa, joka vaatii pientä salapoliisityötä”, Tommi on huomannut.
Asiakaspalvelu tutkii ja ratkoo
Yleensä arkiset palvelut – sähkö ja vesi – toimivat moitteettomasti. Kun asiakas ottaa yhteyttä, usein kyseessä on jonkinlainen muutos- tai poikkeustilanne. Se mikä asiakaspalvelijalle on rutiinia, voi olla asiakkaalle uutta, epätavallista tai huolestuttavaa. Onneksi Nivoksen asiakaspalvelu hallitsee alaan liittyvät asiat ja koko palvelun luontevan sujuvasti, näin asiakkaallekin syntyy luottavainen ja varma olo.
Tommin mukaan asiakasta kannattaakin kuunnella herkällä korvalla. Suurimmalle osalle sopimukset ja laskut ovat velvollisuuksia, jotka on vain pakko hoitaa arjen lomassa. Jos kyse on vikatilanteesta, harmitus kuuluu läpi. Vaan eipä hätää! Asiakaspalvelun ammattilaisille erikoistilanteet ovat arkipäivää. He hoitavat myös tilanteen kuin tilanteen ketterästi eteenpäin.
”Usein asiakas on puhelun lopussa paremmalla fiiliksellä kuin puhelun alussa, koska jokin häntä mietityttänyt asia saadaan ratkaistua. Hyvän mielen tuominen on aina palkitsevaa ja tuuletuksen paikka!” Tommi toteaa.