Vastuulliset valinnat vauhdittamassa liiketoimintaa

Moni meistä on varmaan kuullut sanottavan, että on helppoa olla vastuullinen, kunnes aletaan tehdä businesta. Väitteen mukaan on valittava joko tai, itse olen eri mieltä ja tästä on monia menestyksekkäitä esimerkkejä, kuten Kotipizza, joka on sitoutunut vastuullisuuteen kaikessa toiminnassaan tai Muuttopalvelu Niemi, joka muuttaa kaiken suomalaisella biokaasulla.

Mitä hyötyä vastuullisuudesta on liiketoiminnassa?

Sekä kotimaiset että kansainväliset tutkimukset osoittavat, että vastuullisuudella on merkitystä päätöksen teossa. Yrityksille asiantuntijapalveluita tuottavan Miltonin tutkimuksen mukaan kaksi kolmasosaa suomalaisista (68 %) pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä, että heidän ostamansa tuote tai palvelu on vastuullisesti tuotettu ja kolme neljästä suomalaisesta (74 %) ovat valmiita maksamaan lisää tuotteesta tai palvelusta, joka on tuotettu vastuullisesti. Tällaista ei voi jättää huomioimatta omassa liiketoiminnassa.

Tämä ei ole ainoastaan kuluttajia koskeva asia, sillä Suomalaisen työn liiton teettämän tutkimuksen mukaan yritysten ostoista vastaavat johtajat pitävät tällä hetkellä vastuullisuuskysymyksiä hinnan ja laadun jälkeen kolmanneksi tärkeimpänä ostopäätöksiinsä vaikuttavana tekijänä. Jopa 40 prosenttia yrityspäättäjistä uskoo, että vastuullisuuskysymyksiin kiinnitetään tulevaisuudessa nykyistä enemmän huomiota.

Miten aloittaa?

Vastuullisuus ei ole projekti, jolla on alku ja loppu vaan se rakentuu pala kerrallaan. Tärkeintä on aloittaa ja siinä me voimme auttaa sinua. Esimerkiksi oman energian tuottaminen on yksi näkyvä vastuullinen teko, josta voit kertoa asiakkaillesi. Voit tehdä merkityksellisiä lämmitysvalintoja valitsemalla maalämmön tai Mäntsälän keskustan alueella Yandexin datakeskukselta tuotetun kaukolämmön. Mahdollisuuksien viidakkoon ei eksy, sillä me autamme sinua valitsemaan juuri sinulle tuottavimmat ratkaisut.

 

Paula Korkeamäki
Kirjoittaja on Nivoksen markkinointijohtaja

Kuvassa on Nivoksen markkinointi- ja kehitysjohtaja Paula Korkeamäki
markkinointi- ja kehitysjohtaja
019 68 991
@email

Ota yhteyttä!